seasoning
#CaldoSazónCamarão
Ajinomoto was born in 1909, and its name means "essence of taste". It is precisely this essence that the company moves to its products, in order to promote well-being and a better quality of life for its customers through what they do best: food. The Sazón is one of those brands that Ajinomoto is the essence of all its flavor. E, to present a new product to market, the company enlisted the help of this endeavor microinfluenciadores.
The challenge:
A ideia principal por trás da campanha era anunciar o lançamento do Caldo Sazón Camarão. E, mais do que isso, apresentar às pessoas os benefícios e possibilidade de uso do produto.
The solution:
Cada influenciador recebeu um kit da Sazón com todos os ingredientes necessários para preparar um risoto de camarão, e experimentar o novo Caldo Camarão da marca. Cada perfil realizou pelo menos 2 posts no Instagram usando a hashtag #CaldoSazónCamarão.
The success:
Em uma semana de ação e 11 posts depois, were 10,6 mil likes, 315 comments, 85,9 alcance e 195 mil impressões registradas, average.