Walmart

Ecommerce and Retail

#NovoWalmart

Us United States, or Walmart existed 1969 e, today, It makes the list of the largest private employers in the country, heading the list with 2,3 million employees globally. The company started with performance of physical stores and, later, e-commerce.

No brazil, Walmart came 1995 with a store Sam's Club installed in São Caetano do Sul. E, "from there to here, We not stop growing ", as the company itself sets. And the Squid was selected to be part of this growth story, which today encompasses the total 471 gift shops 18 states and the Federal District. How do we help this climb? In partnership with influencers, and with the help of Isobar and NetCos agencies., We spread the message 24 new stores in the country, in addition to increasing the perception of online brand.

84
Conteúdos gerados por usuários (UGC)
4,52%
Engajamento médio por post
650 thousand
impressions

The challenge:

Megafone

A ação realizada para o Walmart tinha como objetivo divulgar as novas lojas da empresa, inauguradas nas cidades de Curitiba, Recife e São Paulo. For this, foram recrutados influenciadores que ajudariam a dar voz à marca. Para cada ação foi realizada uma seleção diferente de perfis.

The solution:

#NovoWalmart

A campanha contou com a produção de conteúdo de 77 influenciadores no total, sendo 13 para as ações que ocorreram em São Paulo, 48 para Recife, e 16 para Curitiba. A ação também envolveu publicações via Facebook, além do Instagram (que contou com a nossa ferramenta de monitoramento de Stories).

The success:

Engajamento real

A ação envolveu uma porção de influenciadores diferentes. Alguns deles criaram conteúdos que iam além de apenas ajudar a anunciar a inauguração de lojas, como o caso da Marcia Souza, uma das influenciadoras que participou da campanha para Recife.

Come back